سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه عاملی مهم در تعیین قیمت و کاربردهای آن است. ابعاد ورق ام دی اف ملامینه در مدل های مختلف این محصول متفاوت است.

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه و کاربردهای این نوع ورق در ابعاد مختلف آن موضوع اصلی مد نظر این متن است. اما ابتدا بهتر است مقداری با ورق های ام دی اف ( MDF ) یا تخته فیبر با چگالی متوسط آشنا شوید. این تخته ها به صورت خام نیز در دسترس اند اما بیشتر برای افزایش زیبایی و بالابردن کارایی و دوام آن سطح آن ها را با پوشش های مختلفی همچون ملامینه و هایگلاس می پوشانند.

آشنایی با ابعاد ورق ام دی اف ملامینه یا دیگر انواع ام دی اف و دیگر ویژگی های این ورق ها، مانند قیمت، میزان دوام و ... می تواند به شما در انتخاب ورق مناسب کمک کند.

انواع ورق ام دی اف ملامینه

ابعاد ورق ام دی اف تنها یکی از ویژگی هاییست که انواع ورق های ملامینه را با استفاده از آن دسته بندی می کنند. از نظر ابعاد ورق ام دی اف می توان آن ها را به دسته های ضخیم، نازک و بسیار نازک دسته بندی کرد که هر یک کاربرهای خاص خود را دارند.

بعد از ابعاد ورق ام دی اف ملامینه یکی از ویزگی های مهم که می توان با استفاده از آن ورق های ام دی اف را دسته بندی کرد خاصیت نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت، حشرات و میکرو اورگانیک ها مانند قارچ ها و باکتری ها و مقاومت در برابر آتش سوزی است.

 در محیط هایی که ورق ام دی اف ملامینه در تماس طولانی مدت با رطوبت است مانند اطراف سینک آشپزخانه، سرویس ها و دکوراسیون درون حمام و دست شویی و این گونه محیط ها باید برای جلوگیری از خرابی زود هنگام ورق های ام دی اف ملامینه از ورق های مقاوم در برابر رطوبت استفاده کرد. مدل هایی که در برابر قارچ ها، باکتری ها و حشرات مقاوم هستند نیز در محیط های مختلف کاربرد دارند و به دلیل عدم وجود امکان زیست موجودات ریز در آن ها دوام و پایداری بالایی دارند.

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه در مدل های مختلف

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه در انواع مختلف بسته به کشور و حتی گاهی شرکت سازنده متفاوت است. علاوه بر این قیمت انواع ورق ملامینه نیز تابعی از ابعاد ورق ام دی اف ملامینه است و بسته به آن متغیر است. مدل های مختلف این ورق ها یعنی ضخیم، نازک و بسیار نازک نیز ابعاد مخصوص به خود را دارند.

مشاهده شده که به عنوان مثال در یک شرکت خارجی ابعاد ورق ام دی اف ملامینه دو هزار و هشتصد در دو هزار و هفتاد میلی متر است و این ورق ها در مدل دو رو ملامینه این ورق ها در ضخامت های ده، دوازده، پانزده، شانزده، هجده، نوزده، بیست و دو، بیست و پنج، بیست و هشت و سی هشت میلی متر و در نوع یک رو ملامینه با ضخامت های ده، دوازده، شانزده، هجده، نوزده، بیست و دو، بیست و پنج، بیست و هشت و سی میلی متر تولید می شوند.

اما در شرکت های دیگر این ابعاد متفاوت است. به عنوان مثال ابعاد ورق ام دی اف ملامینه در نوع مغز ایرانی معمولا سه هزار و ششصد و شصت در هزار و هشتصد و سی یا سه هزار و ششصد و شصت در دو هزار و صد میلی متر است. در مقابل در برخی انواع مغز خارجی ابعاد ورق ام دی اف ملامینه دو هزار و چهارصد و چهل در هزار و هشتصد و سی میلی متر می باشد.

کاربردهای ورق ام دی اف ملامینه با ابعاد مختلف

همان طور که گفته شد با توجه به ابعاد ورق ام دی اف ملامینه می توان این ورق ها را به دسته های مجزایی تقسیم کرد که هر یک نیز کاربرد های مخصوص خود را دارند.

 

ورق های ام دی اف ضخیم در قسمت هایی از محصول یا دکوراسیون که فشار بیشتری را تحمل می کنند، مانند پایه ی میز ها و صندلی ها، پایه ی سرویس های کابینت، قسمت های زیر تشک در سرویس تخت خواب و مواردی از این دست کاربرد دارند.

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه نازک برای استفاده در قسمت های معمولی تر کار های ساخته شده از ام دی توصیه می شود. مانند درب های کابینت ها، قسمت های بیرونی دیگر کابینت ها و سرویس های اتاق خواب، قسمت های بیرونی و طبقه های کتابخانه ها و یا درب های کشو ها و ... کاربرد دارند.

ابعاد ورق ام دی اف ملامینه بسیار نازک نیز برای استفاده در قسمت هایی که فشار آنچنانی به آن وارد نمی شود مانند قسمت های پشتی کابینت ها، میز های تحریر، قفسه ها و کتابخانه ها مناسب است.

ورق ام دی اف ملامینه در ابعاد مد نظرتان را سفارش دهید.

چه صاحب یک کارگاه تولید لوازم و سرویس های چوبی باشید و چه مصرف کننده ی نهایی، می توانید بدون دغدغه های معمول خرید از سطح شهر، پس از مطالعه ی راهنمای تخصصی ابعاد ورق ام دی اف ملامینه و توضیحات کامل فراهم شده در سایت ما و در صورت نیاز مشورت با کارشناسان خبره، ورق های ام دی اف ملامینه مد نظر خود را در انوع و ابعاد و با طرح ها و ویژگی های مختلف به راحتی و با چند کلیک ساده به ما سفارش دهید.