سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Design Shanghai، مهمترین رویداد دیزاین آسیا

Design Shanghai، مهم‌ترین رویداد دیزاین آسیا

رویداد "Design Shanghai" که امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادها در تقویم طراحی مطرح شده است، امسال نیز برای پنجمین سال در تاریخ 14-17 مارس 2018 برگزار شد و بهترین برندها و طراحان معروف را در کنار هم جمع کرد.

درسال 2018 این رویداد در تاریخ 14-17 مارس 2018 که مصادف با 23-26 اسفند 1396 بود در مرکز نمایشگاه‌های شانگهای برگزار شد و در آن پنج سالن طراحی هریک با موضوعیت یکی از پنج محور نامبرده شده در بالا اختصاص داده شده بود که هریک از آن‌ها دریچه‌ای به قلمرو جدیدی از طراحی باز می کرد.

در این سالن ها بیش از 400 برند و گالری مطرح و در حال رشد از 30 کشور، ایده‌هایشان را در قالب ترکیبی از محصولات، فضا آرایی‌های مخصوص و رویدادهای منحصر به فرد شبکه‌ای به نمایش گذاشته بودند.

 DUBAI DESIGN DISTRICT MASTERPLAN ) طرح منطقه جامع دبی(

Zhuo Tan، مدیر این رویداد پیش از برگزاری آن می‌گوید: " ما برای جشن گرفتن پنجمین سال برگزاری این رویداد بسیار هیجان‌زده هستیم. از زمان شروع این برنامه در سال 2014 تا کنون، بیش از 500 برند مشهور جهانی را به چین معرفی کرده‌ایم و همچنین به بسیاری از طراحان چینی نیز کمک کرده‌ایم تا در جامعه جهانی دیزاین شناخته شوند.

علاقه‌مندی و بازخوردهایی که هم از شرکت‌کنندگان و هم از بازدیدکنندگان در طی این مدت دریافت کرده‌ایم نشان از بالا بودن پتانسیل طراحی در شانگهای دارد و برای رویدادهای بعدی بسیار بسیار مشتاق هستیم."

همانطور که در بالا اشاره شد، هدف این رویداد این است که در میان پنج بخش مدرن، کلاسیک و لوکس، کلکسیون‌ها، آشپزخانه و حمام و فضاهای کاری نقطه‌ای مشترک میان فلسفه طراحی غرب و شرق پیدا کند.

بخش مدرن دسته منتخبی از برندهای مشهور و طراحان مستقل در حال ظهور را گرد هم می‌آورد. بخش کلاسیک و لوکس تقاضا برای طراحی بی انتها و ساخت و سازها و کارهای دستی معتبر را مورد توجه قرار می‌دهد.

هردو بخش حمام و آشپزخانه و فضاهای کاری، آخرین نوآوری‌ها در بخش خودشان را با تاکید بر ترکیب مواد با کیفیت و استفاده از تکنولوژی به نمایش می‌گذارند و بخش کلکسیون‌ها به آثار هنری و اشیا گران‌بها و با تعداد محدود اختصاص دارد.

برخی از شرکت‌کنندگان جدیدی که امسال در نمایشگاه حضور داشتند و در لیست محبوب بسیاری از افراد هستند به شرح زیر هستند:

برند ایتالیایی Qeeboo که توسط Stefano Giovannoni تاسیس شده است.

Pininfarina که بیشتر از همه برای طراحی های خاصش برای برند فراری مشهور است.

 برند استارتاپ چینی Zaozuo که توسط Luca Nichetto اداره می‌شود.

همچنین در سال 2018 برخی از نام‌های بسیار مشهور نیز پس از یک دوره کوتاه وقفه به این رویداد بازگشتند که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرکت طراحی زاها حدید که برای لوازم خانگی الهام گرفته شده از معماری خود بسیار مشهور است

برند دانمارکی Carl Hansen & Son که باور محکمی در کارهای ساخت دست انسان دارد

بسیاری از نام‌های معروف دیگر مانندlasvit, swarovski, ligne roset, roche bobois, gallery ALL.

 البته لازم به ذکر است که یکی از مهمترین اهداف این رویداد حمایت از طراحان محلی و نو ظهور است و برگزار کنندگان قصد معرفی طراحان چینی به تمام دنیا را نیز دارند.