سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه نور : گذشته، حال ، آینده ..

خانه نور : گذشته، حال ، آینده ..

یکی از مفاهیم پایه گذاری شده در حوزه نورپردازی و طراحی نورپردازی مفهوم معماری نور است.بر خلاف تصور اکثر مردم که یک معمار ساده یا یک متخصص برق می تواند طراحی نورپردازی یک بنا را به عهده بگیرد ، نورپردازی بنا نیاز به متخصصی به نام معمار نور دارد. معمار نور کسی است که آشنایی کامل با اصول معماری و طراحی نما ، منابع نوری رایج و مناسب برای نورپردازی ، روانشناسی رنگ نور ، مخاطب شناسی و اصول ابتدایی جامعه شناسی ،اصول اولیه انتقال انرژی،خیرگی و اصول رفع خیرگی داشته باشد.

 سال 2015 به گفته رییس موسسه ملی تحقیقات و تکنولوژی به عنوان سال بین المللی نور شناخته شده است. وی معتقد است نور به ما اجازه می دهد قوانین طبیعت را درک کنیم.انتخاب بعضی سوژه ها جهت طراحی و نورپردازی مانند آبشار،ماه ، بستر رودخانه جهت رسیدن به همین رویکرد است. کشور ژاپن از جمله کشورهای است که دارای بالاترین سطح در زمینه تکنولوژی می باشد.رویکرد ساخت آینده با توجه به گذشته از نظرطراحان ژاپنی دارای اهمیت ویژه ای است. Enzo Catellaniطراح ایتالیایی از جمله طراحانی است که به این اصل (ساخت آینده با توجه به گذشته )توجه داشته است.وی برای خلق این مجموعه با خلاقیتی خاص، مجموعه ای جذاب برای نورپردازی را خلق کرده است.راز برنامه ریزی Catellani این است که هیچ خلاقیت و نوآوری بدون داشتن روحیه ی بازیگوشی امکان پذیر نیست.به دلیل داشتن همین روحیه است که Catellaniموفق شد به کمک ورقه های نازک برنجی(توجه به گذشته) وled های کوچک نوع جدیدی از نورپردازی برای فضاهای داخلی را ایجاد نماید. بازی با نور و سایه روی دیوار به کمک تعدادی مجسمه ساده خطی، اوج هنر و خلاقیت Catellaniرا نمایش می دهد.

Luna nel Pozzo یک مفهموم است نه یک لامپ.در واقع Catellaniیک آبشار از دیسکهای طلا به حالت معلق را ایجاد کرده است.که به کمک led های کوچک آسمانی پرستاره را تداعی می کند.

ادای احترام به Isamu Noguchi، هنرمند بزرگ ژاپنی و ایجاد عبارات بزرگ با استفاده از سادگی کاغذ برنج.در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.درواقع قطعات منعکس کننده نور با شکل های خاص خود هر کدام زاویه خاصی را ایجاد می کنندکه باعث ایجاد نورپردازی متفاوت در محیط می شود.